B2B e-mail marketing

Het verzamelen van B2B e-mailadressen is een hele andere doelstelling dan e-mailadressen verzamelen voor B2C. Het vereist ook een hele andere techniek. Een techniek die men kan inzetten om B2B e-mailadressen te verzamelen wordt in dit artikel nader toegelicht. Naast deze uitleg over de techniek zal er ook ingegaan worden op het opzetten van e-mailcampagnes.

Daar valt voor veel ondernemers nog een inhaalslag te maken. E-mailmarketing is namelijk een marketing kanaal waar anno 2016 nog veel te weinig uit wordt gehaald. Het is dus de hoogste tijd om dit niveau eens goed op te krikken en daar draagt dit artikel aan bij.

Levert u de juiste verkoopinformatie voor B2B e-mail marketing?

In principe verkoopt elke ondernemer niet zomaar een product of dienst. Hier moet hij daadwerkelijk energie en aandacht aanschenken. Ondanks dat dit toch een normaal uitgangspunt is zien wij nog regelmatig dat ondernemers DIRECT de producten en diensten verkopen.

Dat is in onze ogen niet de juiste stap die u moet nemen. Want zeg nou zelf: u koopt toch ook geen TV van 1200 euro zonder onderzoek te doen? Waarom proberen we het via het internet dan altijd wel te doen?

In welke fase zit de bezoeker?

Zorg ervoor dat u de potentiele klant binnenhaalt doormiddel van waardevolle informatie. Het is dan vooral belangrijk om na te gaan in welke fase de bezoeker zich bevindt. Een bezoeker die nog in het begin van het verkoopproces zit hoeft u geen producten of diensten te verkopen. Deze bezoeker is zich aan het orienteren en wilt dat u hem of haar overtuigd van uw diensten en producten. Benoem de problemen die middels uw product en diensten worden opgelost. Dit kunt u in de vorm van content doen. Denk bijvoorbeeld aan “how-to” Youtube Filmpjes of hoge kwaliteit artikelen die geschreven zijn door een expert.

Bent u de juiste partij?

Dat is een vraag die u zichzelf moet stellen en waar uzelf volmondig “ja” op antwoord. Controleert u daarna nog eens de content. Zorgt deze content inderdaad ervoor dat bezoeker wordt overtuigd of kan het toch wat beter?

Zo schrijf je waardevolle content

Als u globaal terugkijkt op dit artikel ziet u duidelijk dat het is ingedeeld in verschillende koppen. Deze koppen zijn zo gekozen dat u getriggerd wordt om verder te lezen. Als u tot hier heeft gelezen bent u toch geintereerd in het onderwerp en wilt u meer weten. Zorg daarom voor hele interessante koppen. Dit kan bijvoorbeeld door het probleem vragend te maken. Of door het geven van tips. Deze content tips zult u moeten meenemen tijdens het schrijven van e-mail berichten. Wees kritisch op uzelf. Bent u overtuigd van de producten en diensten die u levert? Dan moet dat ook uit de tekst blijken.B2B e-mail marketing

Conclusie B2B e-mail marketing

Een duur product verkoopt zich niet zelf. Daar moet u daadwerkelijk tijd, energie en geld insteken om het rendabel te maken. Het opzetten van een B2B e-mailmarketing campagne kost ook tijd. Het is daarom verstandig om te beginnen met de bepaling in welke fase de bezoeker zich bevindt. Vanuit daaruit is het makkelijk om een B2B e-mailmarketingcampagne op te zetten.

Scroll to top