B2B e-mail marketing

Om B2B e-mail marketing toe te kunnen passen, zult u eerst toestemming moeten hebben. Wees dus niet bang om aan bezoekers van uw website te vragen om toestemming voor het sturen van uw nieuwsbrief. Met een inschrijfformulier is die toestemming geregeld.

B2B e-mail marketing werkt niet zonder lead nurturing

Om de kans op toestemming te vergroten zorgt u ervoor dat de content op uw site professioneel en interessant is. Als u de toestemming te pakken heeft begint het proces van B2B e-mail marketing. Zorg ervoor dat u nieuwe abonnees laat zien dat u verstand van zaken hebt en dat u beter bent dan de concurrenten omdat u uw vak beter verstaat dan hen.

Om de abonnee te overtuigen kunt u verwijzen naar content op uw website, in de vorm van een blog of artikelen die betrekking hebben op uw vakgebied. Om B2B e-mail marketing te kunnen uitvoeren is het handig om ook gebruik te maken van lead scoring. Door de acties van uw abonnees te volgen kunt u de beweging op uw site kwantificeren. Als u deze score hanteert kunt u goed zien wanneer uw B2B e-mail marketing de lead zo ver heeft gekregen tot het moment dat deze klaar is voor conversie. Door middel van enkele andere tactieken die onder lead management vallen kunt u zien wat het aanbod is dat de lead verwacht. Als de lead dan dus klaar is voor conversie kunt u hem of haar via B2B e-mail marketing, een gepast aanbod toesturen.B2B e-mail marketing

Van B2B e-mail marketing tot conversie

De beste manier om een lead naar conversie te leiden is een goede welkomstcampagne voeren nadat deze heeft besloten zich te abonneren op uw nieuwsbrief. Probeer de lead te interesseren met relevante content van uw site, stuur hem of haar de content die de lead zoekt. Wat de lead wil kan worden achterhaald door telkens als deze op uw site actief is zijn of haar stappen te volgen. Elke klik, hoe lang de lead op een zeker pagina blijft hangen en nog veel meer, het kan allemaal leiden tot een beter beeld van uw leads.

Als u uw lead dan eindelijk in een doelgroep heeft kunnen plaatsen gaat uw welkomstcampagne verder: u stuurt gepersonaliseerde content via B2B e-mail marketing. Als uw lead klaar lijkt voor conversie stuurt u, zoals eerder vermeld dus de e-mails die hem of haar naar conversie moeten leiden.

Dankzij behulpzame software voor B2B e-mail marketing zoals het gratis Mautic hoeft u hiervan weinig zelf te doen. De content is het enige dat u zelf moet toevoegen.

Scroll to top