Werkgevers – Marketing Automation Cursus voor uw medewerkers

Uw medewerkers worden door middel van praktijkopdrachten klaargestoomd om voor uw bedrijf de beste klant te vinden. De medewerker kan aan het eind van de cursus marketing automation of cursus lead generation zelfstandig een marketingplan maken en een campagne voorbereiden en uitvoeren.

Ook kan de medewerker na afloop van de cursus een lead scoring systeem opzetten en uitrollen om zo de voor uw bedrijf perfecte klant te volgen.

Neem contact met ons op voor een cursustraject of een offerte op maat.

De dynamische wereld van online marketing is voor een werkgever vaak moeilijk bij te houden. Uw personeel scholen in de nieuwste technieken en inzichten kan een verstandige investering zijn in het bereiken van uw doelstellingen. Ook al is uw eigen branche misschien niet zo dynamisch, de klant zelf is dat vaak wel. Door de digitale levensstijl schakelt de klant snel van medium naar medium en het op de juiste manier benaderen van de klant krijgt steeds meer uitdaging.

Met marketing automation en lead generation zijn veel tijdrovende handelingen te automatiseren. De tijd die niet aan marketing hoeft te worden besteed kan aan de klant worden besteed.

Per 1 julie 2015 is het verplicht werknemers scholing aan te bieden. Dit betekent dat een medewerker in staat wordt gesteld voldoende scholing te volgen om de functie uit te kunnen oefenen.

lead generation cursus werkgever

Wat is Lead Generation?

Bij lead generation genereert u op een automatische manier een lijst met namen en emailadressen van bezoekers aan uw website. Deze bezoekers zijn in de oriƫnterende fase van een aankoopproces, die vrijwel altijd online begint, en dat is voor u een kans.

Als onderdeel van marketing automation worden leads/profielen gebouwd van potentiƫle klanten. Daarnaast vullen geautomatiseerde campagnes een belangrijke rol. Tijdens de cursus marketing automation leert uw medewerker hoe (digitale) profielen kunnen worden verzameld, hoe een marketing automation campagne eruit ziet en hoe deze resulteert in conversieverhoging.

Scholing voor uw medewerkers

Scholing van het personeel kost tijd en geld. De meeste cursussen op het gebied van online marketing worden op een andere locatie dan in uw bedrijf georganiseerd. Vaak worden er fikse bedragen gerekend voor een enkele dag of dagdeel.

Hebt u al eens uitgerekend wat de verborgen kosten van een cursus buitenshuis zijn? 10 Medewerkers maal de reiskostenvergoeding en die uren dat ze extern zijn en geen geld opleveren voor het bedrijf.

De marketing automation cursussen van Exalo Media zijn volledig online. U kunt ervoor kiezen de medewerkers op een rustig moment de cursus te laten volgen. Of in de eigen tijd van de medewerkers, u betaalt immers de cursus voor hen en mag er ook wat voor terug vragen, toch?

Stel een vraag

4 Redenen om nu in een marketing automation cursus te investeren

Nieuwe klanten vinden
Boor doelgroepen aan waar u nog niet eerder aan hebt gedacht.
Breng de marketingkosten omlaag
Marketing automatisering is een manier om kosten omlaag te brengen en dus de winst te stuwen.
Bespaar tijd met marketing automatisering
Geen cold calling meer. Bespaar tijd door alleen de warme leads te contacten.
Verlaag het personeelsverloop
Door cursussen en opleidingen te volgen, wordt het personeel gemotiveerder. Dat zorgt ervoor dat zij zich minder vaak ziekmelden en langer bij uw bedrijf blijven.
Scroll to top