E-mail autoresponder

De eerste vorm van een e-mail autoresponder was het bericht dat je vroeger terug kreeg van jouw mailprovider wanneer je een mail probeerde te versturen naar een adres dat onbereikbaar was. De afzender kreeg dan een bericht van de e-mail autoresponder dat vermeldde dat de geadresseerde niet kon worden gevonden en de mail niet kon worden afgeleverd. Het is de elektronische variant van retour afzender. Vandaag de dag wordt nog steeds een melding verstuurd door de e-mail autoresponder wanneer u een mail probeert te sturen naar een adres dat niet bestaat. Hij wordt echter tegenwoordig, voor zoveel meer dingen gebruikt.

Wat doet de e-mail autoresponder?

Vandaag de dag zijn e-mail autoresponders overal. Als we ons ergens aanmelden en een bevestiging van onze aanmelding krijgen is die bevestiging meestal verzonden door een e-mail autoresponder. Als bedrijf kan je er ook voor kiezen om meerdere mails te versturen met zo’n programma. Wil je mensen die zich hebben aangemeld bijvoorbeeld voorzien van een reeks artikelen die hen zijn beloofd bij aanmelding dan kan je in een e-mail autoresponder een interval en de gewenste email die op elke interval verstuurd moet wordeninstellen.

Stel je eens voor dat jij zelf al die mails op het juiste moment zou moeten versturen. Het zou mogelijk zijn maar hoe doe je dat als jouw klanten verspreid over de hele wereld leven. Blijf je 24 uur per dag op om de mails op het juiste moment te versturen? Of gebruik je een e-mail autoresponder, die nooit slaapt?

E-mail autoresponder, wat is een goede?

Een e-mail autoresponder moet allereerst maar één echt doel hebben geïnteresseerden veranderen in laaiend enthousiaste klanten. Het is een krachtig tool dat wanneer goed gebruikt wordt mensen over de streep kan trekken en hen verliefd laten worden op jouw bedrijf en zijn producten.

E-mail autoresponder
Duim omhoog voor de E-mail autoresponder die het werk van de ondernemer gemakkelijker maken kan.

Of de email autoresponder die klus kan klaren, is afhankelijk van de content waar je hem mee vult.

Vul de email autoresponder niet met zomaar een paar artikelen of leuke tekstjes. Nee, vul hem met jouw allerbeste werk de artikelen en stukken waar je het meest trots op bent en dat is de content waarvoor de klant een gat in de lucht springt.

Wat is goede content? Jouw e-mail autoresponder is gevuld met goede content als hij artikelen bevat die mensen helpt problemen op te lossen, als de content hen toont dat jij een aardig en goed onderlegd persoon bent die graag zijn kennis deelt met hen die het zoeken.

Scroll to top