E-mail marketing tips

E-mail marketing kan een krachtig tool zijn om jouw bedrijf vooruit te helpen. Als het verkeerd wordt gebruikt kan het echter voor grote problemen zorgen. Gelukkig hoeft niemand het wiel opnieuw uit te vinden. Er zijn op het internet vele marketeers die hun E-mail marketing tips met je willen delen.

E-mail marketing tips van professionals

Zonder deze E-mail marketing tips kan het onderwerp soms een mijnenveld lijken. Het laatste dat je wilt is jouw leads wegjagen terug in de zee van prospects. Neem daarom de E-mail marketing tips van diegenen die jou voor gingen en die alle mogelijke fouten maakten maar zo door schade en schande wijs werden.

Zullen we nu maar gewoon over gaan naar de E-mail marketing tips waarvoor je gekomen bent?

De belangrijkste tip waarmee we kunnen beginnen is: maak het makkelijk om in te schrijven voor jouw maillijst. Verstop het inschrijfformulier ten eerste niet. Zorg ervoor dat de bezoeker er nog net niet mee in zijn gezicht wordt geslagen als hij jouw website bezoekt. Zorg ervoor dat niemand zich ooit hoeft af te vragen hoe ze zich moeten inschrijven voor de maillijst.E-mail marketing tips

Als de bezoeker dan jouw inschrijfformulier meteen ziet geef hem dan de mogelijkheid weinig mogelijk informatie in te vullen: voornaam , achternaam en emailadres is voldoende. In een later stadium van lead nurturing is het mogelijk om meer informatie te vragen in ruil voor premium content. Zorg er daarbij wel voor dat het formulier niet te lang wordt en dat de meeste velden optioneel zijn.

Nog meer E-mail marketing tips

Hieronder lees je nog een paar goede E-mail marketing tips. Nog steeds bij het inschrijfformulier, is er nog een van de belangrijke E-mail marketing tips, vertel wat men kan verwachten. Maak duidelijk met welke frequentie je mails verstuurt, wat de inhoud van jouw mails zal zijn en wat ze verder van je mogen verwachten. Als je bijvoorbeeld alleen maar originele content van jouw website in de mail plaatst is dat het vermelden waard. Misschien stuur je dagelijkse aanbiedingen.

Het is ook belangrijk te weten, of de klant dagelijkse updates van jou mag verwachten of dat je hem niet meer dan eens per week benadert. Het verschil tussen 365 of 52 mails per jaar is noemenswaardig. Daarbij niet iedereen dagelijkse mails waarderen.

In de lijst van goede E-mail marketing tips mag de volgende ook hoog aangeschreven worden: stuur een welkomstmail. Als de bezoeker zich dan eindelijk heeft ingeschreven voor jouw maillijst begroet deze dan. Het kan een kort bericht zijn maar maak erin nogmaals duidelijk wat jouw nieuwe contact mag verwachten en spreek jouw waardering voor hem uit.

Scroll to top