E-mail marketing tips

E-mail marketing wordt door de meeste ondernemers nog niet goed toegepast. Zonde, want een goede e-mail campagne is een ontzettend krachtig marketingmiddel om jouw doelgroep aan te spreken. Zeker de laatste tijd verloopt bijna alle communicatie via e-mail.

Het is dus van belang om zo snel mogelijk een goede e-mail campagne te draaien maar waar moet je dan op letten? In dit artikel worden drie tips gegeven om een goede e-mail campagne te draaien.

Verzamelen van e-mailadressen

Het klinkt misschien zo simpel maar het daadwerkelijk verzamelen van al deze e-mailadres vinden de meeste ondernemers lastig. Om e-mailadressen te verzamelen is het belangrijk om waardevolle informatie weg te geven. Denk bijvoorbeeld aan een e-book die u heeft geschreven met zeer waardevolle informatie. Dit e-book zou u gratis kunnen weggeven in ruil voor een e-mailadres.

Dit e-mailadres kunt u vervolgens opslaan in een database. Op deze manier bouwt u een kwalitatieve database (de mensen die zijn ingeschreven zijn geïnteresseerd in de informatie die gedeeld is ) op. Op deze manier kunt u verschillende databases opbouwen.

Automatisch campagne inrichten

Het opbouwen van een database is de eerste stap. De tweede stap is het inrichten van funnel. In deze funnel kunnen verschillende e-mailtjes verstuurd worden. Denk bijvoorbeeld aan de e-mail: “bedankt voor uw inschrijving – hierbij uw e-book”. Zo hoeft u maar één keer de funnel in te richten en elke inschrijving op de specifieke e-maillijst zal uiteindelijk deze e-mail krijgen.

E-mail marketing tips
E-mail marketing wordt door de meeste ondernemers nog niet goed toegepast. Zonde, want een goede e-mail campagne is een ontzettend krachtig marketingmiddel om jouw doelgroep aan te spreken.

U heeft zelfs de mogelijkheid om het vervolg ook aan te geven. Denk bijvoorbeeld aan een gratis cursus waarbij u de lezer elke dag een nieuw e-mailtje stuurt met super waardevolle informatie. Elke dag zal de lezer deze e-mail met waardevolle informatie ontvangen. Op deze manier bouwt u een band op met de lezer en hierdoor zal de conversie op betaalde diensten / informatie hoger worden.

Maak een e-mail persoonlijk

Iedereen kan een e-mail versturen maar een echt goede e-mail versturen is een vak apart. De meeste e-mail campagnes zijn onpersoonlijk en daardoor voelt de lezer zich niet aangetrokken tot de content in de e-mail. Vervelend, want dat zorgt ervoor dat de e-mail vaak niet gelezen wordt. De opmaak van een e-mail is daarom ook erg belangrijk. Zorg ervoor dat uw e-mailmarketing software ervoor zorgt dat de lezer aangesproken wordt met zijn voornaam. Dit maakt het een stuk persoonlijker.

Het aanspreken met de voornaam is de eerste stap om een e-mail persoonlijker te maken. De volgende stap om een e-mail persoonlijker te maken is door uw eigen identiteit te behouden. Schrijf de e-mailtjes in uw eigen stijl. Op deze manier zal je een bepaalde groep lezers bereiken die geïnteresseerd zijn in hoe jij de informatie deelt en wat jij te vertellen hebt.

Conclusie E-mail marketing tips

E-mail marketing is een ontzettend krachtig middel om uw doelgroep aan te spreken. U kunt deze (potentiële) klanten op elk moment benaderen om wellicht uw diensten en informatie te verkopen. Bij het doorvoeren van bovenstaande tips zet u in ieder geval een stap in de goede richting.

Scroll to top