E-mail marketing

E-mail marketing is een vorm van directe marketing, je benadert jouw leads in hun inbox. De inbox is tegenwoordig zo intiem geworden als de ouderwetse brievenbus. De inbox van uw email provider is de snelste weg, hun huis in.

E-mail marketing is direct marketing

Als u in de ochtend uw computer opstart is een van de eerste dingen die u doet het checken van uw mail zijn. E-mail marketing is daarom een krachtige tool maar met grote kracht komt grote verantwoordelijkheid. Het is tegenwoordig heel makkelijk, om in de spam map van uw lead te belanden. Email marketing moet dus goed en gericht zijn. De ontvanger moet geen enkel moment geneigd zijn uw mail te bestempelen als spam.

Met een gedegen marketing strategie kunt u ervoor zorgen dat de email marketing die u gebruikt precies toegespitst is op uw leads. Dit is het belangrijkste onderdeel van lead nurturing. Een lead komt binnen op uw website, u volgt elke klik en alles dat hij of zij doet op uw site. Na de klant genoeg gevolgd te hebben, heeft u een beeld van de zijn interesses en wensen. Beweeg de lead er nu toe om zijn of haar contactgegevens achter te laten. Zonder email adres kunt u uiteraard de lead niet benaderen voor email marketing.

Gepersonaliseerde e-mail marketing

Als u de lead in een bepaalde doelgroep heeft kunnen plaatsen weet u welke content u hem of haar moet toesturen, om de kans op een hernieuwd bezoek aan uw website te verhogen. Wanneer een lead de verkeerde content krijgt voorgeschoteld, zal de interesse wegzakken en uw email in de spam map belanden. Als de email marketing goed is uitgevoerd is de kans dat de lead reageert door uw site te bezoeken vier tot tien keer groter.E-mail marketing

Het gaat bij e-mail marketing bijna altijd om verkoopprocessen die meer tijd in beslag nemen. Iets dat niet snel gekocht word na één bezoek aan een website. Als e-mail marketing wordt gecombineerd met goede lead scoring kan het nog krachtiger zijn. Mensen met een lagere score zullen anders worden benaderd dan die met een hoge lead score. Het is een manier om leads te prikkelen, om terug te komen naar de site, of om ze uiteindelijke over te laten gaan tot aankoop.

E-mail marketing is een krachtig wapen, in de juiste handen kan het uw bedrijf naar nieuwe hoogten tillen. Denkt u echter niet na over uw e-mail marketing, dan kunt u de plank flink mis slaan.

Scroll to top