lead nurturing

Lead nurturing

Lead nurturing uitgelegd: als iemand binnen komt op een website, zal die normaal gesproken niet meteen van plan zijn iets te kopen. Dankzij Google of een andere dienst, zijn ze bij jouw binnengekomen, het is op dat moment dat het echter werk begint.

Lead nurturing is een stapje meer doen

In de marketingwereld heet dit lead nurturing. De bezoeker is door de voordeur binnengekomen en dat is het moment dat je hem of haar begroet en het proces van lead nurturing begint.

lead nurturing
Met lead nurturing voedt u de lead op tot klant.

Door het gedrag te analyseren kom je steeds dichter bij een goed aanbod voor jouw lead. Door lead nurturing toe te passen weet jij dan ook wat hij of zij wil, en verander je een lead in een klant.

Elke keer dat jouw lead de site vindt, rondkijkt door wat jij te bieden hebt en zijn unieke voetafdruk daarmee achterlaat, weet jij weer meer over hem of haar. Lead nurturing helpt je, wanneer je de lead genoeg hebt leren kennen een passend aanbod te mailen naar de lead. Een mail die verstuurd is, vanuit het oogpunt van lead nurturing zal dan ook, voor een stijging van vier tot tien keer zorgen in het aantal leads dat reageert op uw mail. In combinatie met marketing automation, kan lead nurturing een sterke tool zijn, om jou conversie te verhogen.

Lead nurturing, een simpel concept

Mocht u na dit alles nog niet echt een goed beeld hebben, van wat lead nurturing nu echt is. Laat me het dan, op een andere manier uitleggen. Stel dat u een schoenenwinkel heeft. In deze winkel komen dagelijks mensen binnen, dit zijn uw leads, sommigen weten precies wat ze willen, zij worden dan ook meteen klanten, anderen kijken urenlang en kopen niets. Zij blijven leads die met nurturing misschien ook klanten kunnen worden. Als u een lead die geen beslissing kan nemen benadert begint u een praatje. U vraagt aan de klant wat deze zoekt, en waar deze van houdt.

Dit is het begin van lead nurturing. Misschien vertelt de klant over voetklachten. U raad hem aan naar de huisarts te gaan en vraagt hem zijn telefoonnummer achter te laten. U belt twee dagen later, om te vragen wat de huisarts heeft aangeraden, dit zou in lead nurturing de gepersonaliseerde mail zijn.

Aan de hand van het advies van de arts doet u de lead een aanbod, zo verandert u hem ook in een klant. Zo werkt lead nurturing, laat het ook voor u werken.

Scroll to top