lead nurturing

Lead nurturing

Lead nurturing is ‘Een bezoeker daadwerkelijk omzetten naar een klant’ en is een vak apart. In dit artikel wordt er meer informatie gegeven over de cyclus waar bezoekers in zitten voordat ze daadwerkelijk een aankoop verrichten. Door middel van diverse technieken en methodes is het mogelijk de website zo efficiënt mogelijk in te richten zodat het lead percentage flink omhoog gaat.

Daarnaast is timing ook een belangrijk onderdeel van lead nurturing. Het weggeven van informatie op het moment in de cyclus dat de bezoeker twijfelt is een belangrijk moment. Ook daar zullen wij extra aandacht besteden in dit artikel.

Onderzoeksfase

Voordat een bezoeker daadwerkelijk een aankoop verricht gaan ze op onderzoek uit. In deze fase hebben ze een probleem maar weten ze nog niet wat de oplossing is. Door het lezen van gerelateerde content proberen zij erachter te komen wat voor product of dienst zij daadwerkelijk moeten bestellen.

Op dit moment in de fase is het belangrijk om deze bezoeker te sturen door zulke waardevolle informatie te delen dat zij direct enthousiast worden voor de oplossing van het probleem (uw product of dienst). Vertrouwen is dan het woord dat de klanten moeten hebben.

Hoe wekt u vertrouwen?

De bezoeker vind het moeilijk om online een aankoop te doen. Logisch, want er zijn nare berichten op het internet te lezen die gaan over oplichting op het internet. Een fenomeen dat nog niet goed wordt opgepakt door de politie. In principe hebben kwaadwillenden anno 2016 nog redelijk vrij spel om mensen op te lichten. Daarom is het erg belangrijk dat u het vertrouwen wekt.

lead nurturing
Met lead nurturing voedt u de lead op tot klant.

Laat het aantal en de omschrijving van de reviews zijn. Als er bijvoorbeeld 200 reviews zijn die 4 sterren uit de 5 geven voor uw webshop dan is dat een prima score. Dat wil zeggen dat de webshop betrouwbaar is. Het tonen van het de reviews van voorgaande klanten is een sterk voorbeeld om het vertrouwen te wekken.

Bezoekers zullen deze reviews aandachtig lezen en een oordeel hier over vormen. Het wekt averechts als er alleen maar 5 uit 5 sterren worden gegeven. Want zeg nou eerlijk: wij Nederlanders hebben altijd wel wat te klagen. Dus het kan nooit 5 / 5 sterren zijn.

Timing

Nu we weten dat vertrouwen wekken een belangrijk onderdeel is, gaan we ook kijken naar de volgende fase: timing. De bezoeker heeft vertrouwen in de organisatie gekregen maar wilt nog meer informatie krijgen voordat hij daadwerkelijk het product of dienst koopt.

Het is daarom belangrijk om de juiste speldenprikjes uit te delen zodat de bezoeker overstag gaat. Het geven van deze informatie kan op verschillende manieren. Het versturen van waardevolle informatie via de e-mail is €€n van deze manieren.

Voordat deze potentiële klant daadwerkelijk benaderd kan worden moet hij/zij staan in de database. Hoe u dat doet? Het weggeven van een gratis e-book / training / cursus of andere waardevolle informatie.

De bezoeker zal getriggerd zijn omdat hij al overtuigd is van uw kunde. Daarom zal deze potentiële bezoeker zich willen aanmelden maar daarvoor zou hij wel meer informatie moeten achterlaten. De uitgelezen mogelijkheid om meer gegevens van de bezoeker te vragen. Denk bijvoorbeeld aan voornaam, leeftijd en interesses. Deze informatie kan gebruikt worden zodat waardevolle informatie gedeeld kan worden.

Dit zal ervoor zorgen dat dit een volwaardige lead is. Lead nurturing.

Scroll to top