Leads vinden

Het aanboren van nieuwe markten, het promoten van nieuwe producten en diensten is niet gemakkelijk. Op dat soort momenten zou je zelf leads moeten vinden die er voor moeten zorgen dat je daadwerkelijk geld kan verdienen. Het vinden van goede kwalitatieve leads is moeilijk maar met de tips uit dit artikel moet het zeker lukken om opdrachten binnen te halen.

Waar bevindt mijn doelgroep zich?

leads vindenDe eerste tip is wellicht een open deur maar het is wel belangrijk om dit goed te (blijven) onthouden. Wie is je doelgroep? En waar bevindt zich deze doelgroep? Neem als voorbeeld het verkopen van online marketing diensten, zoals zoekmachine optimalisatie (SEO). Het is een hele goed zet om te participeren op een forum. Deel je kennis en geef in eerste instantie gratis advies weg. Potentiele klanten zullen dit waarderen en uiteindelijk zal dit ervoor zorgen dat je automatisch opdrachten krijgt. Je werkt als het ware aan je eigen merk. Een forum waar je als online marketing specialist kan mee praten is bijvoorbeeld Sitedeals.nl.

Hoe ziet je visitekaartje eruit?

Laten we ervan uit gaan dat je diensten en producten verkoopt op het internet. Niks is zo vervelend als een potentiele klant een 404-pagina krijgt te zien. Of dat de webshop “under construction” is. Oftewel zorg ervoor dat je webshop (visitekaartje) er perfect uit ziet.

Heb jij je webshop / website al als een bezoeker bezocht? Oftewel vind jij daadwerkelijk waar je voor komt? Waarschijnlijk niet en daarom is het de hoogste tijd om dat eerst te doen. Bezoek de website met een specifiek doel en ga na of de stappen die je onderneemt inderdaad logisch is. Heb je dat gedaan? Vraag dan ook is of je vriendin/vriend/broertje/zusje is door de shop of website wilt navigeren. Bekijk aandachtig waar het misgaat en neem deze obstakels weg.

leads vinden
De eerste stap is leads vinden.

Nu is het tijd om leads te vinden

Het internet biedt talloze mogelijkheden om leads te vergaren. Eén van de manieren is via social media. LinkedIn heeft de mogelijkheid om met jouw B2B doelgroep te communiceren. Participeer in groepen en deel jouw kennis. Wanneer je dat geregeld doet zal je merken dat potentiele klanten jouw steeds beter op het LinkedIn netwerk zullen vinden. Natuurlijk is het ook mogelijk om betaald te adverteren.

Heb jij een Twitter account? En maak je ook gebruik van hash (#) tags? Zoek uit waar jouw doelgroep over tweet en spring in op de problemen/vragen die jouw doelgroep stelt. Gebruik daarvoor jouw website URL (Visitekaartje). Wanneer de bezoeker op jouw website daadwerkelijk antwoord vindt op de vraag dan zal hij vast en zeker meer artikelen op jouw website lezen. De kans dat er daadwerkelijk een lead uitkomt is dan vele malen groter.

Leads vergaren kost tijd

Het vinden van leads kost tijd en enigszins ook moeite. Het is een droom voor elk bedrijf om op de automatisch piloot leads binnen te krijgen. Voor veel bedrijven blijft dit een droom. Daarom is het van belang om te werken aan je merk(naam). Kom zo goed mogelijk voor de dag en je zult merken dat steeds meer potentiele klanten de weg naar jouw bedrijf gaan vinden.

Scroll to top