Marketing Automation

Marketing automation, prospect naar consument

Marketing automation verhoogt uw verkoopcijfers. Mensen die uw producten anders niet gevonden hadden, krijgen een spoor van broodkruimels voorgeschoteld, recht naar uw producten. Deze techniek wordt voornamelijk gebruikt, voor business-to-business verkeer, maar kan ook worden toegepast op business-to-government en in sommige gevallen zelfs, op business-to-customer verkeer.

Marketing automation is het proces dat de behoefte van de klant achterhaald op basis van zijn internet gedrag. Op basis daarvan zal deze dan een passend aanbod voorgeschoteld krijgen. Zo wordt een consument of business, sneller aangezet tot het kopen van uw product. Marketing automation software neemt veel werk uit handen van de marketeers die deze informatie anders handmatig zouden moeten vergaren en verwerken.marketing automation

Marketing automation verschaft inzicht in de doelgroep door onder anderen het surfgedrag vast te leggen. Zo wordt het makkelijker gericht op deze doelgroep in te spelen. Door de bezoeker de content voor te schotelen die hem/haar het meest zal aanspreken, zal deze lead, of potentieel koopcontact, worden omgezet in een klant.

Marketing automation is bedoeld voor die fase, de overgang van lead naar klant. Door dit percentage te verhogen, zal uiteindelijk een zichtbare stijging teweeg worden gebracht, in de inkomensstromen van uw website. Dit is de fase waarin Marketing automation zijn waarde voor zich laat spreken en u overtuigt van zijn meerwaarde en u bergen met werk uit handen neemt.

Wees niet bang dat marketing automation het vak van marketeer overbodig zal maken, het maakt het werk juist vele malen effectiever en efficiënter.

Wat kan marketing automation voor u doen?

Het proces loopt in grote lijnen als volgt: stel u heeft een e-maillijst. U verstuurt regelmatig een email naar uw contacten, elk contact krijgt echter dezelfde mail. Elk mens is anders, dit betekent dat sommigen uw email fantastisch zullen vinden, sommigen zullen uw email vervelend vinden en weer anderen zullen uit uw contactenlijst stappen. Hoe kunt u dit verbeteren?

Met marketing automation software kan dat.

Stel u het bovenstaande nu eens anders voor? U schrijft content, of laat dit doen, dat bij elk van uw doelgroepen past. De marketing automation software, beoordeelt voor u wat elke doelgroep wil, aan de hand daarvan, kan de content worden aangepast, verfijnd. Als u voor elke doelgroep de goede content heeft, zorgt het marketing automation programma ervoor, dat elk van uw contacten de content krijgt, die het best bij hem of haar past, dit zorgt voor een veel groter percentage, van tevreden klanten.

De moderne ondernemer die vanzelfsprekend een website heeft kan niet zonder marketing automation.

Scroll to top