Marketing automatisering

Het automatiseren van marketing is in eerste opzicht niet de eerste stap die u moet nemen. Toch is het mogelijk om een aantal marketing kanalen automatisch voor u te laten werken. In dit artikel behandelen we de verschillende marketing kanalen en welke van deze kanalen u kunt automatiseren.

Marketing automatisering

We geven ook diverse tips die u direct kunt implementeren zodat de marketing kanalen voor u gaan werken. Het is wel belangrijk dat de kwaliteit van de producten en diensten van zo’n niveau zitten dat het zich in principe zichzelf verkoopt. Natuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan maar met de tips in dit artikel moet dat lukken.

Binnen marketing draait alles om het scoren van leads. Leads genereren is moeilijker dan gedacht. Het is absoluut een voorwaarde dat de producten en diensten van een hoog niveau zijn.Marketing automatisering

Als dat niet het geval is moet de focus liggen op het verbeteren en optimaliseren van de producten en diensten. Is de kwaliteit van een goed niveau dan kunt u de volgende tips inzetten om marketing te automatiseren.

Social media en marketing automatisering

De afgelopen jaren waren de jaren van de opkomst van social media. Social media is trending geworden door Hyves, Facebook en Twitter. De huidige jaren verschuift de focus naar Instragram en Snapchat maar Facebook blijft momenteel nog aan top voor het meeste gebruike social media platform. Als ondernemer is deze informatie super waardevol omdat u daar uw marketing kanalen op kunt inrichten.

Het is bijvoorbeeld mogelijk op een Facebook een zakelijke pagina aan te maken die u kunt inzetten voor uw bedrijf. Deze pagina kunt u vullen met korte teksten, foto’s en video’s van de uw producten. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Facebook pagina’s van Adidas of Nike. Deze profesionele pagina’s zijn zo ingericht dat bezoekers worden getriggerd om door te klikken naar de bedrijfswebsite. Interessant toch?

Deze Facebook pagina’s zijn een voorbeeld voor de zaken die ik wij in dit artikel willen behandelen. We horen regelmatig de zin: “Maar mijn doelgroep bevindt zich niet op Facebook”. Wij kunnen u vertellen. Ook uw doelgroep bevindt zich op Facebook. Het is daarom van belang dat u vandaag nog begint met het opzetten van een Facebook pagina over uw diensten en producten. Kijk ook eens naar uw concurrenten of bedrijven die een soort gelijk product of dienst verkopen. Dit kan inspiratie bieden voor uw Facebook pagina.

Wanneer u de bedrijfs Facebook pagina heeft aangemaakt kunt u ervoor kiezen om berichten automatisch in te laten plannen. Zorg ervoor dat de berichten bestaan uit enkele zinnen en woorden. En probeer zoveel mogelijk lange teksten te vermijden.

Want op Facebook zit mensen niet om hele boekwerken door te nemen. Nee, u wilt gelijk tot de bron komen. Wanneer het mensen aanspreekt zullen zij doorklikken naar de website. Het plaatsen van tien berichten per dag is niet slim.

Het zal overkomen als SPAM en dat is wat u absoluut niet wilt. Zorg er daarom voor dat u onregelmatig een Facebook post laat plaatsen. Dit komt dan veel natuurlijker en oprechter over dan elke dag om 06.00 een Facebook bericht marketing automatisering.

Scroll to top