Online marketing met email

Als een winkel bij u in de stad wil adverteren, zal dat meestal gedaan worden met een folder. Het probleem voor bedrijven op het internet is dat zij geen folders kunnen versturen. Of kunnen zij toch wel folders versturen?

Online marketing met email, beter dan een folder

Online marketing met email is een manier om dat te doen. Het is geen tastbare folder, zoals die elke week door de brievenbus valt. Online marketing met email is beter dan een folder want het is persoonlijker en kan leiden tot een enorme stijging in verkopen. Waar de folder die een winkel verstuurt voor een ieder hetzelfde is, kan online marketing met email worden aangepast aan de wensen van de ontvanger.

Als een bedrijf meerdere versies schrijft van zijn email en zijn potentiële klanten opsplitst, in verschillende doelgroepen, wordt online marketing met email meteen al een stuk persoonlijker. Door een email persoonlijker te maken, wordt de kans dat de ontvanger erop reageert veel groter.Online marketing met email

Goed geschreven en gerichte online marketing met email kan het aantal mensen dat reageert op uw email vier tot tien keer verhogen. Online marketing met email is dus zeker beter dan een folder. Het is ook nog eens vele maken goedkoper, daarnaast spaart het een hoop bomen, iets waar de consument vandaag de dag niet ongevoelig voor is.

Beginnen met Online marketing met email

Doordat de leads of potentiële klanten van uw bedrijf al zijn opgedeeld in doelgroepen is het makkelijker om hen gepersonaliseerde content aan te bieden. Wat bij online marketing met email echter ook belangrijk is, wat is het betrokkenheidsniveau van de lead. Door middel van het toepassen lead score is het mogelijk deze betrokkenheid te meten. Als een lead reageert op jouw online marketing met email, dan kan je deze punten toekennen.

Voor allerlei andere acties die iets zeggen over de betrokkenheid van de lead, kan je hetzelfde doen. Als een lead een bepaald aantal punten heeft opgebouwd, kan je de wijze waarop je deze benadert veranderen. Ook lead score draagt bij aan het vormen van doelgroepen en de bepaling welke leads in welke groep thuishoort.

Een lead die weinig betrokkenheid toont moet geprikkeld worden om terug te komen naar uw site. Een lead die gemiddelde betrokkenheid toont moet worden geleid naar de koopfase. Een lead die een hoog niveau van betrokkenheid toon, moet een aanbieding worden gedaan die hij of zij niet kan laten liggen.

De informatie die je hebt vergaard over deze laatste groep moet jou in staat stellen een aanbod te doen dat het best bij de lead past, er is ook software die deze bepaling voor je kan maken.

Scroll to top